RARE EARTH PLANT2. PETITION

Thursday, March 31, 2011
Salam kepada sahabat2 NISA' sekalian


Kepada mana2 sahabat yang berkelapangan dan sudi menolong, sila sebarkan petisyen ni n kumpul tandatangan sebanyak yg boleh. dan sila serahkan pada ana pada hari selewat2nya hari khamis ni.


note 1: demo membantah rare earth akan diadakan di balok pada jumaat ni di Masjid Balok



note 2: pembantahan ni dah diusulkan sejak 2 thn lepas, iaitu pada tahun 2008, namun tiada apa2 tindakan diambil.



note 3: respon orang cina terhadap pembantahan ini sangat baik, namun, respon orang melayu agak mendukacitakan. warga cina sampai men"sponsor" beberapa biji bas untuk acara penyerahan memorandum pada esok hari.



note 4: dari pejabat parlimen kuantan, jumlah petisyen yg terkumpul adlah 20 ribu lebih, namun targetnya adalah dalam 50 ribu.



note 5: Rabu lepas adalah hari penyerahan memorandum pembantahan di putrajaya.



note 6: malaysia dah pernah ade sejarah hitam berkenaan rare earth ni iaitu kejadian di bukit merah yg berkaitan dengan kilang mitsubishi. mahukah kita menerima sejarah hitam itu berulang kembali?



note 7: kesan sisa radioaktif yang sudah maklum bahayanya ini mungkin memberi kesan kepada kita, sanak saudara kita, dan mungkin juga pewaris2 pejuang di bumi univ kita? 



note 8: petisyen ni bawah name NGO di sekitar kuantan, iaitu d'nasti-sebuah pertubuhan kebajikan yang ade rumah kebajikan utk anak yatim dan nisa'(yg bernaung di bawah pertubuhan itu). 



akhir kata, sama2 berdoa agar usaha ini diterima.



selamat berusaha.



ma'an najah fil imtihan

0 comments:

Post a Comment